Boh plače potichu
                                                                             Hana Repová

Autorka recenzie: Kristína Kalinová (IG @kalinova.kristina)

Kniha Boh plače potichu 1 - www.ipark.sk
Potom, čo Anna stráca takmer všetko (príde o dieťa, aj manžela), snaží sa vrátiť späť do bežného života. Po takmer 3 rokoch od tragickej smrti jej dcéry, stojí pred otázkou, či znova dať šancu šťastiu. Vydať sa znova? Možno by nebola znovu šťastná, nie tak skutočne, ako bola s Everettom, ale zvykla by si. Alebo nie? No čo ak sa všetko znova zamotá? Čo sa stane, keď sa vráti jej ex, ktorý zdrhol hneď po smrti ich dcéry? Len tak. Bez vysvetlenia. Čo sa stane, keď sa zjaví, navyše s nepríjemnými správami, novými informáciami a nečakanými zvratmi?

Celý čas, jej so všetkými nástrahami života, šťastnými i smútnymi chvíľami, pomáha jej kamarátka Stella. Lenže, ani jej životný, či ľúbostný život, nezostane stranou. Sledujeme aj jej zlyhania, výhry a prehry, v plnej paráde. Jej učaruje priemerný, ale za to charizmatický chlap, ktorý asi ako jediný netlačí ženám kaleráby do hlavy. To je zas jej túžba. Phillip...

Úprimný príbeh z reálneho života, ktorý vás dostane svojou jednoduchosťou a zároveň smutnými osudmi hrdinov. Stretávame sa so situáciami, ktoré vám tak trochu pripomenú aj ten váš život, pri niektorých situáciách, si zase zasnívate a niektoré vám vyčaria úsmev na tvári. Krásny príbeh o priateľstve, o problémoch s láskou a tragédiách, ktoré sa môžu stať každému z nás. Je to kniha, po ktorej, by ale nemuseli siahať len ženy. Verím, že každý chlap bojuje so svojimi citmi a bojí sa o nich rozprávať. Kniha krásne ukazuje, čo sa môže stať, ak svoje city budete držať na uzde.

Kniha vhodná do postele pred spaním, ku zdĺhavým víkendovým raňajkám, alebo poobediam pod dekou, s čajíkom v ruke, či do vane plnej peny. Kniha, pri ktorej si oddýchnete, sem tam sa vám natisnú slzy do očí, ale hlavne, budete si hovoriť: "Veď ja mám vlastne také šťastie..."

Málokedy sa mi stáva, že by sa mi páčili všetky postavy z knihy, ale tentoraz... Hlavná štvorka predstaviteľov, bola geniálna. Každý z nich mal svoju osobnosť, charizmu, každý z nich bol iný, každému som priala len to najlepšie a v duchu kričala: "Ako môžete byť takí slepí? Veď sa k sebe hodíte! Ľúbite sa! Tak sa zobuďte!"... :)
No keď sa tak nad tým zamýšľam, predsa len je jedna postava, ktorá mi pila krv. Autorka mi ho pekne znechutila. A nie je to nikto iný, ako otravný a nechutný kolega Frank. Prečo mi ale pije krv, to si už budete musieť zistiť vy sami.

Stále viac ma prekvapuje talentovanosť slovenského ľudu. Síce autorka, Hana Repová žije v Nemecku, ale jednoducho, je naša a Slováci by si ju nemali dať... Pretože pre mňa, je táto kniha lepšia, ako minimálne jedna Evitovka, ktorú som čítala. Pretože, je to jeden z najkrajších slovenských románov, posledných rokov (aspoň pre mňa). A pretože konečne, niekto nepíše naivné sladké romány, kde sa tridsať ročné ženy, správajú ako pubertiačky.

Kapitoly, ktoré vás chytia za srdce, momenty, pri ktorých budete cítiť vzrušenie, strach, či zvedavosť. To je Boh, ktorý plače potichuKniha, ktorá si získala moje srdce, (alebo to bol Phillip?) Rovnako, ako autorka, má moju plnú pozornosť. Už teraz sa teším na druhý diel, ktorý bude hádam o niečo milosrdnejší k postavám a so šťastnejším koncom :)