Telefonický kontakt:      0902 402 204

Doručenie ZDARMA! Vyberte si z viac ako 50 odberných miest na Slovensku.

Ohodnoť knihu

Kniha: SuperFreakonomics

5 0
100%
od Steven D. Levitt, Stephen J. Dubner z vydavateľstva Inaque.sk
Inaque.sk
2011
SK Slovenský jazyk
Bežná cena: 12,95 €
Zľava: 2,59 € (20 %)
Naša cena: 10,36 €
Posielame do 3 pracovných dní In Stock

 


Ukážka z knihy SuperFreakonomics

Popis knihy SuperFreakonomics (Steven D. Levitt, Stephen J. Dubner)

Séria Freakonomics obsahuje tieto knihy:


Mysli ako freak

Freakonomics

SuperFreakonomics

 

 

Po veľkom úspechu Freakonomics jej autori čakali štyri roky, než svetu predstavili voľné pokračovanie. Kniha postavila na hlavu mnohé bežné predstavy, vrátane toho, akým témam sa môžu venovať ekonómovia. Robia to opäť zábavne, bez ohľadu na to, či sa zaoberajú tým, prečo tak klesli ceny orálneho sexu, alebo hľadajú riešenie globálneho otepľovania. - Prečo by si mal samovražedný terorista kúpiť životnú poistku? - Ako zabrániť tomu, aby vám dom neodniesol hurikán? - Čo majú prostitútky spoločné so Santa Clausom? - Môže jedenie kengúr zachrániť planétu? Odpovede nájdete v SuperFreakonomics, kde si autori pokračovania svetového bestselleru opäť kladú nezvyčajné otázky. Knihy ekonóma Stevena D. Levitta a novinára Stephena J. Dubnera sú skrížením prenikavého uvažovania a veľkého rozprávačského talentu. Autorská metóda sa nezmenila, tentoraz sa popri každodenných problémoch venujú aj otázkam s oveľa širším dosahom. Ukazujú, že aj tie najväčšie svetové problémy sa dajú eliminovať bez obrovských investícii, najmä ak sa uplatní tvorivé myslenie a inovácie. Opäť píšu o netradičných témach, vrátane krvilačných slonov a bezzubých žralokov, spôsoboch ako oddialiť smrť, dobre zarobiť na vlastnom tele či skrotiť hurikány. Prekvapujúce ekonomické paralely nachádzajú medzi životom luxusných prostitútok a realitnými maklérmi, skúmajú dopad televízie na ľudské správanie a na záver v kapitole o mikroekonómii uvažujú nad štúdiou, podľa ktorej by sa mohli opice naučiť zaobchádzať s peniazmi tak ako ľudia. A ak sa pozriete na priebeh ekonomickej krízy, tak možno aj lepšie.“Pútavé, politicky nekorektné a opojné ako veľký dúšok tequilly.” The TimesO AUTOROCH: Steven D. Levitt (*1967) je profesorom ekonómie na Chicagskej univerzite a redaktorom časopisu Journal of Political Economy. Už v čase vydania Freakonomics mal povesť autora schopného aplikovať ekonómiu na rozmanité témy, ktorým sa bežní ekonómovia vyhýbajú. V roku 2004 mu udelili medailu Johna Batesa Clarka, ktorou je už tradične oceňovaný najvplyvnejší mladý ekonóm. Prestížny časopis Time ho o dva roky neskôr zaradil medzi najvplyvnejších sto ľudí, ktorí hýbu svetom. Založil organizáciu Greatest Good venujúcu sa podnikaniu a filantropii. Žije s manželkou a deťmi v Chicagu. Stephen J. Dubner (*1963) je novinár, ktorého texty vydávajú najprestížnejšie americké médiá ako New York Times, New Yorker, Time Magazine či Slate. Jeho rodičia pochádzajúci z východnej Európy a konvertovali z judaizmu na katolicizmus, Dubner sa vrátil k pôvodnej viere, o čom napísal knihu Turbulent Souls. Najprv sa chcel venovať hudbe, svoju kapelu však opustil a stal sa z neho publicista. S manželkou a deťmi žije v New Yorku.

 

 

 

Ukážka z knihy: SuperFreakonomics

 

Allie zaklamala, ale zbytočne.

„Dobre,“ povedal, „musíš na to ísť takto.“ Začal jej dávať rady do života: musí byť opatrnejšia, nemala by sa s cudzinca­mi schádzať na parkovisku, o svojich klientoch by si mala zis­tiť niečo vopred.

„Vďaka nemu to bolo dokonalé prvé rande,“ hovorí Allie. „Dodnes som mu za všetko veľmi vďačná.“

Keď odišiel z izby, Allie spočítala hotovosť na stolíku - dve­sto dolárov. „Celé roky som to robila zadarmo a tak skutočnosť, že mi niekto dá čo len jeden cent... nuž, bol to šok.“

Okamžite ju začalo lákať živiť sa prostitúciou na plný úvä­zok, ale bála sa, že by to zistila jej rodina alebo známi. Preto s tým začala pomaly a stretávala sa hlavne s mužmi mimo mes­ta. Okresala počet hodín strávených programovaním, ale aj tak ju normálna práca ubíjala. V tom momente sa rozhodla presťa­hovať do Chicaga.

Áno, do veľkého mesta, ktoré na Allie pôsobilo zastrašujú­cim dojmom. Avšak, na rozdiel od New Yorku alebo Los Ange- les, bolo dostatočne slušné na to, aby sa v ňom južanské dievča cítilo ako doma. Vytvorila si webstránku (jej počítačové znalos­ti prišli veľmi vhod!) a pomocou metódy pokus-omyl zistila, kto­ré stránky inzerujúce erotické služby jej pomôžu prilákať tých správnych zákazníkov a ktoré sú len stratou peňazí.

Prevádzkovať biznis samostatne obnášalo viacero výhod - hlavnou bolo, že sa s nikým nemusela deliť o zisk. V minulos­ti by zrejme Allie pracovala pre niekoho ako sestry Everleigho- vé, ktoré dievčatám štedro platili, ale samé si z koláča odkroji­li dostatočne veľký kus na to, aby sa poriadne nabalili. Internet umožnil Allie byť svojou vlastnou madame a hromadiť všetko bohatstvo pre seba. O famóznej schopnosti internetu „odbúrať medzičlánok“, čiže preskočiť agenta alebo sprostredkovateľa, v odvetviach ako napr. cestovný ruch, obchod s realitami, poisťovníctvo či predaj akcií a dlhopisov, sa už toho popísalo veľa. Sotva však existuje trh, ktorý by bol pre zrušenie prostredníkov vhodnejší ako luxusná prostitúcia.

Nevýhodou bolo, že si Allie musela sama overovať poten­ciálnych klientov a nemala sa na koho obrátiť, ak by ju chcel niekto zbiť alebo oklamať. Našla však šikovné riešenie, ktoré bolo veľmi jednoduché a šikovné. Keď s ňou nový klient nadvia­zal cez internet kontakt, nedohodla si s ním schôdzku, kým si nezistila jeho skutočné meno a číslo telefónu do práce. V deň schôdzky mu potom ráno len tak, mimochodom zavolala a vzrušene oznámila, ako veľmi sa teší na stretnutie.

Takýmto telefonátom dala najavo, že vie, kde klienta hľadať a v prípade, že by sa zachoval nekorektne, môže rátať s tým, že ho bude hľadať v práci. „Nikto nebaží po scéne s bláznivou štet­kou,“ usmieva sa. Doteraz musela Allie po tejto taktike siahnuť len raz, keď jej klient zaplatil falošnými bankovkami. Keď za­vítala do jeho kancelárie, veľmi rýchlo vyrukoval s pravými pe­niazmi.

Keď začala v Chicagu s tristodolárovou hodinovou sadzbou, dopyt ju takmer prevalcoval. Zobrala toľko klientov, koľko len bolo fyzicky možné, pričom pracovala približne tridsať hodín týždenne. Týmto tempom pracovala pokiaľ nesplatila auto a ne­vytvorila si finančnú rezervu. Potom však pracovné nasadenie okresala na pätnásť hodín týždenne.

Aj tak jej ale vŕtalo v hlave, či hodina jej času nemá vyššiu hodnotu ako 300 dolárov. V tom čase predstavoval jej ročný zá­robok pri pätnásťhodinovom pracovnom týždni viac než dvesto­tisíc dolárov v hotovosti.

Časom zvýšila hodinovú sadzbu na 350 dolárov. Očakáva­la pokles dopytu, no nestalo sa tak. Preto o pár mesiacov ne­skôr zvýšila cenu na 400 dolárov. Ani vtedy však dopyt výrazne nepoklesol. Zamrzelo ju to, očividne sa celý čas predávala pod cenu. No mohla s pomocou nepatrnej cenovej diskriminá­cie strategicky využiť úpravy v cenníku. Obľúbeným klientom účtovala pôvodnú cenu, zatiaľ čo menej obľúbeným povedala, že nová sadzba je štyristo dolárov. Keď sa voči tomu ohradili, aspoň mala po ruke šikovnú výhovorku, prečo s nimi končí. O nových zákazníkov predsa nikdy nebola núdza.

Netrvalo dlho a pristúpila k ďalšiemu zdražovaniu - na 450 dolárov za hodinu. O päť mesiacov neskôr to už bolo 500 dolá­rov. V priebehu niekoľkých rokov zdvihla Allie cenu o 67 per­cent, no nezaznamenala v podstate žiadny pokles dopytu.

Keď zvyšovala ceny, natrafila na ďalšiu prekvapivú vec: čím viac si účtovala, tým menej skutočného sexu praktizovala. Pri cene 300 dolárov za hodinu mala objednaných množstvo jed- nohodinových stretnutí, pričom každý zákazník si chcel užiť čo najviac. Pri hodinovej sadzbe 500 dolárov však šlo skôr o veče­ru a posedenie pri víne. „Štvorhodinová schôdzka s večerou, za­vŕšená dvadsaťminútovým sexom,“ hovorí, „hoci som bola stále to isté dievča, mala oblečené tie isté šaty a konverzovala na rov­nakej úrovni, ako keď som si účtovala 300 dolárov.“

Myslela si, že sa azda jej zisk dá zdôvodniť silnou ekonomi­kou v rokoch 2006 a 2007, ktoré boli veľmi výnosné pre mno­hých bankárov, právnikov a developerov, s ktorými sa stýkala. Allie však zistila, že tí, ktorí si kupovali jej služby, neboli väčši­nou, ekonomicky vyjadrené, citliví na cenu. Zdalo sa, že dopyt po sexe je relatívne nezávislý od ekonomiky...

Podrobnosti

Vydavateľstvo: Inaque.sk
EAN: 9788097066130
Autor: Steven D. Levitt, Stephen J. Dubner
Rok vydania: 2011
Počet strán: 290
290
Typ tovaru: Brožovaná väzba
Jazyk: SK Slovenský jazyk
SK Slovenský jazyk
Rozmery: 150x235 mm
Druh tovaru: Kniha
Kniha
Žáner: Humor, satira

Zaujimavé články ku knihe

Umenie vidieť veci inak ako vyzerajú
9.7.2014

Len mesiac po americkom vydaní vychádza v slovenčine jedna z najočakávanejších kníh sezóny, tretí diel Freakonomics. Jej názov je Mysli ako freak a autori opäť ponúkajú množstvo bizarných príbehov. Napríklad ukazujú, ako sa stať svetovým šampiónom v jedení hotdogov, či ako spevák skupiny Van Halen šikanoval usporiadateľov koncertov žiadosťami o hnedé lentilky (v skutočnosti mu išlo o bezpečnosť na štadióne)....

viac

Recenzie knihy SuperFreakonomics | Steven D. Levitt, Stephen J. Dubner
100%
0 recenzií

Ohodnoť knihu

Čitatelia si ku knihe SuperFreakonomics kúpili tieto tituly

Guinness World Records 2015

15,96 € (zľava 20 %)

Putinovo tajomstvo

7,92 € (zľava 20 %)

Knihy, ktoré by vás mohli zaujímať

Garancianákupu.sk

Lístky a vstupenky môžete kúpiť na

 

Máš málo miesta na disku? Ulož si

dokumenty, súbory a e-knihy na

uschovna.sk

 

NajNakup.sk - Objavte najlepšie ceny na slovenskom internete.

 

 Porovnanie cien na Pricemania.sk

Porovnanie cien na Pricemania.sk

 

Bezpečný nákup